Fjortonde maj 2016.

 
 
Jag skummade igenom min blogg från maj 2013 idag när jag vaknade. Jag var lite nyfiken på vad jag skrev, om jag skrev. Denna dagen hade jag inte skrivit något alls. Så klart. Men jag minns ju ändå. Tabletterna om morgonen. Att det var sol. Att vi åt kokt potatis med dillsås och korv på altanen. Att det var då under lunchen jag började få ont. Jag hade fått veta att det kunde ta några timmar innan tabletterna började göra verkan. Och plötsligt  drog det igång. Smärtan. Blödningen. Men det var inte så hemskt som jag hade föreställt mig. Själen blödde nog mer än kroppen. Och om kvällen gick Jonas och barnen på vårfest på dagis. Sofie stannade hos mig. Man skulle inte vara själv ifall man svimmade eller så. Jag räffsade lite mossa på kvällen när Jonas och barnen gått. För att skingra tankarna. Jag var lite yr. Hade lite ont och var ganska groggy av alla smärtstillande tabletter. Det är tre år idag sedan mitt första missfall. Det är inget jag tänker på längre. Allt fick ju ett bra slut till slut. Men på årsdagen minns jag.
 
Ikväll är det eurovisionsfinalen, intresset har svalnat hos barnen , det är inte som tiotalets första år då jag nästan var beredd att adoptera bort dem till Christer Björkman som skulle skrattat sig lycklig. 2012 tex när det rådde Loreenfeber kunde de startfältet utantill och dessutom kunde de sjunga en snutt av varje bidrag. De har sett uttagningarna i veckan. Och de ska se finalen ikväll. Om de kommer att pynta tv-rummet med flaggor och de obligatoriska "sverige blommorna"är dock oklart. Och ingen av de yngre syskonen verkar ha ärvt det fanatiska intresset Sofie och Hampus haft sedan barnsben för schlagerspektaklet  och det är kanske tur det. Jag tror schlagerepoken snart är över hos oss på gott och ont.
 
Idag blev det ett väderomslag här och de soliga varma dagarna har dragit bort. Men igår hade vi en fin fredag. Jag Linnea och Saga gick ner till Direkten och köpte glass för att fira Linneas namnsdag. Om kvällen grillade vi och Lovisa och Linnea gick på disco.
 
 Måndagkväll. Vi hade picknick i hembygdsparken hela familjen med tunnbrödsrullar och pannkakor. Lek och springtävling. Och när tävlingen fick blodigt allvar mellan syskonen åkte vi hem och åt glass. 
 
Tisdag förmiddag vi går och tittar på lammen och hönsen och plockar maskrosor.
 
Onsdag. Sommarvslutning på solglimten. Jag blir tårögd. Det har varit lika mysigt att gå där med Saga som det var med de andra syskonen. Hösten kommer närmare och jag vill inte tänka på den. 
 
 
 
Onsdag kväll. Bä säger Saga efter kvällsmaten. Egentligen hade jag tänkt att vi skulle vara hemma ikväll, komma  i säng lite tidigare och sånt. Men jag hägde på. Tur det för det var faktiskt vackert där ute.
 
 Torsdag. Sofie lägger hela sin middagsrast på att rädda en fågelunge som fallit ur boet. Vi ringer farbror Kenth för att få hjälp att ta ner holken. 
 
 
Innan jag går och jobbar leker jag och Saga på studsmattan. 
 
Fredag. Namnsdagsglass.
 
 Discofin.
 
 
Medan vi väntar på att hämta storasyster på disco spelar vi bandy och leker i lekplatsen. 
 
Lördag. Storasyster är typ roligast i världen. 
 
 
jcp.blogg.se
2016-05-14 @ 20:25:23
URL: http://jcp.blogg.se/

Älskar den svartvita bilden på gungan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0