Bye maj.

 
 
Jag älskar dig och vill inte riktigt släppa taget om dig än. I år har du sannerligen varit så där ljuv som bara du kan vara. Det är med vemod i bröstet jag säger adjö. 
 
 
 Sista veckan i maj.
 
 
Vi väntar på att gå på avslutningen på kyrkans sångstund. 
 
Kvällsdopp i Sjöanäs.
 
 
Jag fotar Lovisas bild till födelsedagshälsningen i tidningen. 
 
 
En sån ljum och vacker nästan tropisk kväll då man aldrig vill gå in.
 
Frukost vid vårt lilla blå bord. Och jag tänker på hur många frukostar jag ätit där genom åren med olika barn. 
 
 
Vi var på Liseberg med diabetesföreningen . Tyvärr hade jag nästan slut på batteri i mobilen och kunde knappt ta några bilder men vi fick en bra dag där.
 
 
 Söndagkväll. Vi var i kyrkan och i hembygdsparken under dagen då det var avslutning för kyrkans barn och
ungdomsgrupper . Sen fick jag grillad lax som morsdagsmiddag. Choklad och lite vin och en liten stund för mig själv när barnen gick till lekplatsen med lillasyster. 
 
 
 
Lovisas födelsedag. 
 
 
Sista dagen i maj.
 
 
 
Maj gick fort i år. Barnen tog första doppet. Vi hade picknick och gick till lammen tusen gånger. Sommaren kom och jag började jobba lite kvällar. Jag skickade in en sommarkrönika som inte blev antagen. Jag fick besked om att vi fått förskoleplats till Saga. Jag hade sökt till byns minsta förskola vi fick plats på den största. Och jag försöker febrilt komma på en plan B. I år känns det inget kul att stiga in i juni. Vi kommer närmare och närmare dit jag inte vill. Det är svart på vitt att allting har ett slut och jag vill hellre gå bakåt än framåt.
Inez
2016-06-01 @ 16:11:32
URL: http://mazraegangall.se

Åh, vilka underbara bilder!! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0