Saga 23 månader.

 
Sjuttode juli och du blir 23 månader idag. Nästa gång du fyller månad blir du två år. Två år!! Älskade fina lilla du. Det känns som nyss den regniga söndagkvällen i augusti då jag gick ut och satte mig i bilen med stenhård mage och värkar som gjorde att jag flera gånger under färden till förlossningen var tvungen att lossa på mitt bilbälte. Jag minns hur  förväntansfull jag var över att snart äntligen få träffa dig. Dig som jag väntat och längtat efter så. Och nu är det snart  två hela år sedan vårt allra första möte men än kan jag känslan när du lades intill mig den där natten. Din varma mjuka lite kladdiga kropp intill min. Lyckoruset och lättnaden. Stillheten och kärleken. Du var så vacker med ditt mörka hår och din lilla näpna mun. Och jag var lyckligast i världen. Jag tog aldrig några bilder av dig de där första timmarna för jag ville se dig med mina ögon. Bara mina. Du var för fin för något annat. När jag sluter mina ögon kan jag fortfarande se oss där i förlossningsrummet ändå. Jag ser dig tätt intill mig. Jag ser Jonas på stolen brevid vår säng. Och jag hör hur nattradion plötsligt började spela vår låt jag ser hur jag och Jonas log mot varandra. Att jag fick bli din mamma är jag evigt tacksam livet. Min lilla Saga. Min fina lilla unge. Puss på din tjugotredje månadsdag ♡
 

 
 
Du utvecklas varje dag. Du är en rolig liten typ att vara med. Ibland kolliderar våra humör. Ibland krockar tvååringens utvecklingsfaser med min Pms. Ibland blir du så frustrerad om jag inte förstår vad du säger eller gör det som du tycker att vi ska göra. Men för det mesta är det alldeles alldeles underbart att få spendera dagarna med dig. Du håller på att utveckla ditt språk ,syskonen har fått namn Sofie - Ia. Hampus - Datta. Lovisa -Tisa. Linnea -Eja. Och dig själv kallar du Kaja. Ditt intresse för får och lamm eller Bä som du kallar dem har gått över till sniglar. Vi går ut och tittar på dem varje kväll innan läggdags. Du ropar Hej,hej och vinkar  till dem när vi ska gå in och sova. I början sa du igle till dem nu kallar du men kiel. Sen när vi kommer in i sovrummet ska pappa fånga flugor (kujo)med handen innan vi kan lägga oss du är väldigt imponerad av hans flugfångarkonst och försöker också fånga dem med dina små händer. Du älskar att leka med dina syskon. Extra roligt är det när de har kompisar här och du får vara med. Förra veckan var med hemma hos grannarna utan mig och även borta i lekplatsen om kvällen när syskonen och flera av grannbarnen var där. För mig känns det konstigt att du redan är så stor. Vi har fått en förskoleplats i höst men den har jag glömt att tacka ja till så vi får se hur det blir. Helst önskar jag ju att vi kunde få vara tillsammans om dagarna en tid till. Fortfarande har vi ett par veckors sommarlov och dagar då vi kan göra som vi vill. Vi tar sovmorgon du sover oftast till ca halv nio ibland längre, ibland tidigare. Härom veckan trodde jag att även nätterna höll på att bli bättre du vaknade bara två gånger per natt under ett par nätter men nu har det varit en riktigt jobbig vecka igen när du envisas med att vakna både tio och femton gånger varje natt. Jag undrar om det kan vara de nya fina huggtänderna du fått  som besvärar dig eller om du kanske har växtvärk. Du äter fortfarande som en liten myra. Korv, vegetarisk färssås eller köttfärssås kan funka och smått skuren spagetti och nån gång ris om man blandar in och gömmer det väl. Men inga makaroner potatis eller potatismos. Pommes och hamburgare är okej. Och glass och en del fika. Men annars är det inte mycket du vill ha.Men du växer så det knakar ändå. Du gillar att dansa, sång och musik och att titta på djur att hoppa studsmatta och att gå på Ica att vara i skogen och i lekplatsen. Du tycker om att vara nära och du vill gärna hoppa ur vagnen och att jag ska "bäja" dig när vi är ute och går.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0