Sjätte april 2016.

Jag tänker inte försöka blogga ikapp den här tiden då jag inte skrivit. Det skulle bara bli rörigt. Det har blivit vår nu. Vår min årstid av årstider. Jag njuter av varje liten snödropp, av varje liten krokus och igår såg jag årets första små vitsippor. Det har varit fina dagar både i mars och nu under aprils första dagar. Vi har grillat flera gånger, vi har ätit flera luncher och "fikor" ute. Jag har torkat tvätt i solen och studsmattan är uppsatt. Igår var det 17 grader varmt ute men idag slog det om till kyligt och regnigt igen. Jag försöker njuta. Och jag njuter. Njuter av denna sista våren som mammaledig. Men emellanåt kommer det över mig att om bara ett par månader måste Saga börja på dagis och då kan jag knappt inte andas. Det känns fruktansvärt jobbigt. 
 
Igår tappade Linnea sin allra första tand. Förstå vilket leende hon gav mig när jag kom för att hämta henne efter skoldagens slut. Och lyckan och stoltheten i ögonen när hon visade mig att nu äntligen var den borta.  För ett par veckor sedan var jag med henne hos skolsystern på 6 års kontroll. Allt såg bra ut och hon svarade så duktigt och väl genomtänkt på alla frågorna den gulliga systern ställde. Min stora lilla Linnea. 
 
Nästa vecka ska Sofie in och sjunga och göra ett musiktest angående sitt gymnasieval. Spännande. Lite konstigt eller jättekonstigt att jag har ett barn som ska börja gymnasiet. Väldigt märkligt att lillebrorsan som ju faktiskt är liten ska börja högstadiet i höst. Högstadiet. Han var ju nyss fem. Jag får lite panik ibland när jag tänker på hur fort ett liv går.
 
Nej nu måste jag nog sova. Saga hon sover fortfarande väldigt dåligt om nätterna och jag är alltid trött. Men hon tog faktiskt sovmorgon två dagar under påsklovet förra veckan. Underbart även om jag kanske inte blev piggare av det.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0