Aprildagar lätta att älska.

Det blev en fin dag på alla plan. Jag och Saga följde Linnea till skolan i solsken. Det var lite kyligt och det syntes att det varit frost inatt. Men solen värmde snabbt upp luften. När vi kom hem och hade matat kaninen och sånt väckte vi Lovisa som inte skulle vara på sin praktik på biblioteket förrän vid 11. Saga var glad över att ha ett syskon hemma att hoppa lite studsmatta med om förmiddagen. När hon senare sov middag började jag skriva på en sommarkrönika,  kanske jag skickar in en i år också.
 
 
När Linnea kommit från skolan åt vi glass med varm chokladsås på studsmattan. Sen var min tanke att rensa lite i landen men det var inte alls Sagas tanke hon ville hellre ut på gatan och springa. När de stora barnen slutat skolan cyklade jag ner till biblioteket för att låna lite böcker av Lovisa. Hon verkade tycka att det var jätteroligt att jobba på biblioteket och visade ivrigt vad hon lärt sig i utlåningsdisken. När jag kom hem igen gick jag och de små till lekplatsen. Flickorna gungade, åkte rutschkana och så lekte vi dunk-gömme. När Jonas kom från jobbet grillade vi hamburgare som vi åt på altanen. Sen efter maten gick jag och småtjejerna ut på landet för att titta på lammen. Helt underbart att kunna vara ute och dansa över ängarna när klockan slagit halv åtta. 
 
 
 
RSS 2.0