Jag har typ klippt mig kort.

 
 
Idag har jag klippt av mig håret. Ja eller i alla fall tjugo centimeter av det. Det förtjänar väl att uppmärksammas i minst ett helt blogginlägg;). Nej skämt å sidor men det blev fint och jag är nöjd. Nu skulle jag bara vilja ha i nån fin färg också. Och gärna få en helt ny garderob. Jag vet inte om det är en försenad fyrtioårskris eller om det helt enkelt bara är så att jag typ sett likadan ut väldigt länge nu som gör att jag är sugen på en förändring. Färgadet får nog dock vänta, om jag inte vågar mig på att göra en färgning själv. För att lägga pengar på att färga mitt hår hos frisören är jag för tillfället för snål/ekonomisk för. Som mammaledig beräknad på en halvtid inom barnomsorgen är man inte precis rikast i världen. I alla fall inte i plånboken. På andra plan är jag ungefär rikast i världen. Men den rikedomen går det inte riktigt att betala med i varken klädaffärer eller hos frisörer.
 
Förutom att ha varit hos frisören har jag och Saga varit på babycafé och sjungit och fikat idag. Mysigt värre. Vi tog en promenad dit i förmiddags i solsken under en klarblå himmel och när vi traskade gatorna fram mot församlingshemmet kom tanken att fasen vad bra jag har det. Just nu lever jag precis det liv jag tycker mest om. Även om ångesten över att föräldradagarna snabbt försvinner iväg nu när Saga fyllt ett gör sig påmind titt som tätt så försöker jag ta tillvara allt jag kan på den här tiden som mammaledig innan förskola, stress och lämningsångesten har mig i sitt grepp. Imorgon ska vi gå och sjunga igen om vi är pigga och friska. Igår upptäckte jag förresten att en femte liten tand spruckit igenom så jag gissar att den varit boven till den sista tidens stökiga nätter. Nu hoppas vi att det dröjer lite innan tand nummer sex ska igenom. Så att vi kan sova lite bättre och slippa gnäll.
 
Nej nu måste jag gå och spegla mig ;).
 
Före.
 
 
Efter .
 
 
Glömde fota mig bakifrån innan klippet men i helgen övade Lovisa fläta på mig.
 
 
Efter.
 
När jag och Linnea som var med mig hos frisören kom hem hoppade vi lite studsmatta med Saga.
 
Sen gick vi till lekplatsen och hittade en larv vilken Linnea hävdade var Torsten. Ni vet larven som kom bort som kunde prata både engelska och spanska. 
 
 
Emelie
2015-09-30 @ 08:20:33

Verkligen superfint med nya frisyren! Förstår känslan av att vilja förändra. 2009 klippte jag av mitt låååånga hår (hade som din före bild) till pojkkort och ville sedan byta ut både kläder och inredning hemma för att matcha ;)
Sen blev jag så glad att läsa att Torsten är återfunnen!! <3 Kände så med Linnea i senaste inlägget, en sådan fantastisk larv är det klart en gråter över när han försvinner. :) Ha en härlig onsdag med alla dina fina! Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0