Vecka 43.

 
 
 
Så gick ännu en vecka. En vecka som var som de föregående ungefär. Med soliga fina dagar och flertalet lekplats besök. Men också en vecka av oro. I måndags åkte min pappa in på sjukhuset igen. Den här gången med ambulans. Precis som förra månaden var det vid ett rutinbesök för provtagning som han blev skickad vidare till sjukhuset. Jag förstod redan veckan innan att han inte mådde så bra. Och jag sa att du får gå till läkaren om du inte känner dig pigg för det var ju så de bestämt sist han skrevs ut. Att så fort han känner att hjärtat rusar eller något så ska han gå till vårdcentralen. Men han ville vänta. Han sa att jag är ju snart 75 så då hör det väl till att vara lite trött. Så han väntade som vanligt. Så som den äldre generationen ofta går. Men när han kom ner i måndags och läkaren mätt puls och kollat ekg ringde hon ambulansen direkt. Han ville vänta  nån timme innan han åkte han sa att han skulle fixa lite grejer först. Men hon förbjöd honom att gå där ifrån. När ambulanspersonalen sen anlände kunde varken de eller läkaren förstå hur han lyckats ta sig cyklade ner till vårdcentralen i det skick han var i. Och jag tänker att det är nog så vi är alla de där ur Nyh - släkten envisa och tjurskalliga. I torsdags fick han lämna sjukhuset igen. Tyvärr inte piggare än innan men med nya mediciner. Och jag fick en känsla av att han skrevs ut för att någon annan behövde rummet bättre. För plötsligt blev det bråttom att flytta ut. Han blev flyttad till dagrummet där han fick sitta och vänta i flera timmar tills läkaren kom och skrev ut honom. Men nu väntar iallafall en noggrann uppföljning. Igår var vi hemma i Vislanda på kalas för att fira  barnens kusin som fyllt tre och då var även far där och han sa att han mått ganska bra under både lördagen och igår. Så jag hoppas det vänder nu. 
 
 
I lördags ringde min klocka strax efter sex för Lovisa skulle iväg på gympatävling. Jag och Saga följde henne till skolan där de skulle träffas för samåkning. Sen åkte Jonas in för att titta på tävlingen. Men jag och de andra barnen stannade hemma. När Jonas och Lovisa kom hem hade han med sig blommor och champagne till mig för nu i helgen firade vi vår första bröllopsdag.
 
 
På kalas.
 
Vi tog aldrig några bröllopsfoton. Men vi tog den här av oss när vi skålade som nygifta. 
 
 
 I fredags firade de halloween på skolan. Sofie fixade Lovisas smink.
 
 
Idag är det höstlovets första dag. Vi vaknade tidigt för Saga har dålig koll på att vi ställt om klockan. Sen åkte Hampus och Lovisa med kruxet (kyrkans barn/ungdoms grupper) med tåget till Växjö där de skulle bowla och äta på restaurang. Och Sofie och Linnea gick och hälsade på farbror Kenth på jobbet. Så kvar blev bara Jag Jonas och Saga. (Han har tagit två pappadagar). Nu har Sofie och Linnea kommit hem igen så jag tänkte att vi ska köpa lite gott fika på Estwalls. Sen om ork , tid och lust finns kanske vi går ut och räfsar lite löv. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0