Sista lördagen i november.

 
Vi låg och drog oss till ca halv nio i morse jag och småtjejerna. Jag var lite trött när jag vaknade. Dels för att jag var uppe och nattsuddade igår och dels för att Saga var helt pigg vid halv fem-tiden och verkade ha planer på att göra morgon redan då. Men hon somnade tack och lov om. Vi hade lite morgonmys i soffan innan det var dags för Linnea att gå till fotbollsträningen. Efter lunch bakade jag och barnen ett gäng pepparkakor vi körde på köpedeg i år också för det är mest för att barnen  ska få trycka ut lite egna figurer vi bakar. Och av gammal vana vet jag att de brukar tröttna ganska fort. Men jag tror ändå att nu när vi blivit så många som bakar så ska jag nog prova att göra en egen deg nästa år. Om alla fortfarande vill vara med då. Efter baket och en fika skjutsade jag Linnea och Lovisa till den sista luvciaövningen.  Imorgon är det dags för uppträde. Linnea är ganska pirrig nu. Och det har hon all rätt att vara för det kommer att bli storpublik. Lovisa har varit med ett par år och är van. Men i år blir första gången hon ska ha ett levande ljus i handen och det tycker hon är lite läskigt. Isamband med att jag hämtade hem dem igen efter dagens övning lämnade jag Hampus som skulle sova över med kyrkans aktivitet mega cruxet. Så ikväll är bara tjejerna hemma. När Lasse-maja filmen  är slut på tv så hoppas jag att få se lite på Så mycket bättre innan Saga ska nattas. Och i morgon tänder vi det allra första lilla ljuset. Hur kan det redan vara advent igen.
 
 
Embla Sofia - Fotograf och blivande mamma
2015-11-28 @ 20:44:22
URL: http://emblasofia.blogg.se

Vad mysigt med julbak :)

Svar: 👍
jagochminafina.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0