Andra veckan på sommarlovet.

Under veckan som gått har jag hunnit träffa båda mina två närmsta vänner. I onsdags var Thes och hennes tre barn här på fika och i fredags åkte jag och barnen hem till Christina och hennes flickor för en fika i deras mysiga växthus. Det är synd att de här träffarna inte blir av oftare. För det är sånt som själen mår bra av. En massa prat med människor man tycker mycket om. I måndags hämtade vi hem en kompis till Linnea från förskolan så att de fick leka här några timmar. Och i torsdags gick jag och alla barnen ner till byn för att köpa glass att sätta oss vid fontänen med. Och idag gjorde vi en liten söndagsutflykt till Öhrs mysiga lantcafé för en fika. Sen åkte vi vidare till Svanebro så att barnen fick bada. Det var allra första gången vi var där i år. De få andra gångerna vi varit vid sjön i sommar har vi varit i Sjöanäs. Idag var vi helt själva. Det har nog nästan aldrig hänt att vi varit själva där innan förutom vid något sent kvällsdopp möjligen. I sommartid brukar den lilla badplatsen vara väldigt välbesökt. Det blåste ganska friska vindar men det var precis lika vackert som förr om åren. Och barnen är inga badkrukor så de badade minsann.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0