Vår kärlek fyller 20 år

 
 
Det finns bara en av mig och det är jag. Det finns bara en av dig och det är du. Det finns bara två av oss och det är vi.
 
 
Imorgon är det 20 år sedan den där kvällen då jag tog min gamla rostfläckiga Opel och pruttade hem till dig. Hem till dig för att visa fotona från spelningen med Stefan Sundström som vi några stycken ur ett kompisgäng varit på ett par veckor tidigare. Jag hade fjärilar i magen när jag körde mot ditt. Fotona var väl egentligen  bara en ursäkt för att få träffa dig. Och kanske tänkte du lika dant. Jag vet inte. Men jag vet att  jag aldrig tänkte att vi tjugo år senare skulle vara gifta med varandra och ha fem barn tillsammans. Det fanns inte ens i mitt undermedvetna. Men jag vet att jag ville ha dig. Jag ville att du skulle bli min. Bara min. På riktigt. Partyhångel hade vi provat och kompisar hade vi varit genom de tre åren på gymnasiet. Men nån gång under våren den sista terminen i gymnasiet hade jag blivit hemligt förälskad i dig. I dina gröna vackra ögon med de långa fransarna. Jag hade fallit för din humor,  din charm, det mörka lite poetiska, galenskapen, dina vackra händer och ådriga armar. Jag hade blivit förälskad i allt som var du. Den där kvällen då jag kom pruttande i min fläckiga Opel är den kvällen vi räknar som början på vår kärlekssaga. Den kvällen hamnade jag i din famn för att aldrig mera lämna den. Den natten sov jag lycklig i dina armar. Imorgon har tjugo år passerat sedan den där natten. Vi har fått fem fina ungar skapade ur vår kärlek.  Vi har sagt ja till varandra även på pappret, blivit man och hustru. Jag har fått ditt efternamn. Vi har delat glädje och sorg. Vi har älskat, skrattat, kramats och ibland drivit varandra till vansinne. Jag tror ingen på hela jorden kan få mig lika jävla arg som du. Och jag tror den känslan är ömsesidig. En gång var vår kärlekssaga varit riktigt,  riktigt nära att få ett slut. Men tack och lov så löste vi det på något mirakulöst  vis. Vi insåg båda att vi aldrig någonsin skulle kunna leva utan varandra. Det skulle liksom inte ens gå att andas utan dig i mitt liv. Du som funnits vid min sida under halva mitt fyrtio åriga liv.  Om det finns en gud hoppas jag att han ger oss minst fyrtio år till tillsammans. Jag älskar dig mer än vad jag med ord kan förklara  du galna, roliga vackra människa.
 
 
 
 
 
Robex Lundgren
2015-07-19 @ 23:31:22
URL: http://ghgumman.blogg.se/

fint

Emelie
2015-07-20 @ 11:55:00

Rakt in i hjärtat text!
Kärlek som den är när den är som bäst, upp och ner men alltid stark <3
Grattis på er dag idag <3
Kram Emelie

Malin B
2015-07-20 @ 16:27:09
URL: http://malinbs.blogg.se

Vilken kärleksförklaring. =)
Grattis till er båda.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0