Torsdagen den tjugosjunde mars.

 
Torsdagen den tjugosjunde mars. Datumet då vi skulle få göra vårt rutinultraljud. Vi har ju fått göra ett antal med denna lilla bebben men idag var det dags för det ordinarie. Jag fick sluta jobbet en timme innan utsatt tid och sambon smet från sitt jobb en stund. På väg in till stan satt vi och pratade om ditt och datt, jag mulade kexchoklad och vi funderade på var vi skulle parkera idag och på om vi skulle komma i tid. Så hamnar vi rakt i en stor poliskontroll och självklart blir vi invinkade i kön. Har du körkkortet med frågar jag sambon? - Nej, fan också, svarar han,
det ligger ju i de andra byxorna.  Men poliserna var trevliga och efter att sambon blåst i alkomätaren och de kollat upp i datorn så att han har ett körkort fick vi åka vidare och polisen önskade oss en fortsatt bra dag.
 
Vi blev lite sena, sambon som missade sin lunchrast rusade in på Pressbyrån för att hitta nåt att äta och jag fortsatte bort mot hissen till gyn, anmälde mig i luckan och tänkte att det här kommer att ta tid för väntrummet var knökfullt av folk. Men två minuter senare blev vi uppropade.
 
Så nervös som jag var idag har jag aldrig varit inför ett rutinultraljud. För varje organ hon gick igenom slutade jag andas för en stund. Och för varje organ hon gått igenom andades jag ut lite grann. Huvud, hjärna, ryggrad, hjärta, lårben. Idag fick jag för första gången höra bebisens hjärta. Hon frågade om vi hört det innan men vi har ju inte varit på något hjärtljud eftersom vi gjort så många ultraljud så hon slog på högtalaren en stund, och då, då fylldes mina ögon av tårar. Det där ljudet av "galopperande hästar", detta underbara fantastiska ljud. Nu har vi inte bara sett bebisen, nu har vi även hört den.
 
 Allt vad man med blotta ögat kan se såg bra ut och hjärtat lät fint. Puh!! Sen ger ju ultraljudet inga garantier till 100% att allt är bra men det ökar ju chansen. Vi blev daterade till den 23 augusti och det stämmer nog ganska bra för datumet har legat där mellan den 19e -23e under de ultraljud vi gjort.
 
Hoppas ni alla haft en bra dag. Nu ska jag avnjuta en mugg rykande het choklad sen väntar sängen. Imorgon jobbar jag eftermiddag, slutar sex. Sen kör vi helg igen
 
Ha det gott! Kram
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0