Tisdagen den tredje juni.

 
 
Fick plötsligt lust att blogga. Kanske för att datorn stod framme. Och igång. Och för att ingen annan satt där. Men så kom jag på att jag nog inte har nåt att skriva om. Kikar i kalendern för att se  vad jag gjort sen sist. Vad vi hittat på från den sextonde maj fram till nu. Det har varit mycket fotboll eftersom båda mellanbarnens seriespel är igång för säsongen. Vi har haft sommarfest på jobbet. Vi har varit vid sjön vid ett par tillfällen. Barnen har badat och jag har varit salig på bryggan. Vi har varit i kyrkan och lyssnat på barnkören. Vi har firat vår mellantjej som fyllt nio. Jag har stått i kiosken på IP. Varit hos barnmorskan, lyssnat på bebis. Mätt magen. Och gjort glukosbelastning. En glukosbelastning som tyvärr visade på graviditetsdiabetes. Men allra mest har jag nog gått. Gått och gått och gått. Varit ute och promenerat kväll efter kväll. Bara för att världen är så vacker så att jag helt enkelt inte kan låta bli. Ibland går jag själv. Ibland har jag sällskap av mina två äldsta döttrar. Och så har jag blivit helt såld på instagram. Tycker det är hur kul som helst. Så nu är det där mina foton och mina ord hamnar. (Vill nån följa hittar ni mig under namnet sommarblomster).
 
 
 
 
 
 
Imorgon är jag ledig. Skönt med en ledig dag mitt i veckan när helgerna oftast är helt fullbokade. Imorgon blir det den sista lediga dagen då jag och lilltjejen är helt själva. Nästa vecka har jag ledig fredag och då går barnen hem på sommarlov. Så sedan kommer huset att vara fullt. Varje dag. Storbarnen får vara hemma själva tre veckor innan jag går hem. Går hem på obestämd tid. Det känns bra att få några veckors ledighet med familjen innan bebis anländer till oss. Bebis som på lördag är 29 hela veckor. Och bland den vildaste som finns. Hej vilket ös det är inne i magen.
 
 
 
 
 
 
 
 
Imorgon kväll ska vi gå och titta när mellantjejens klass har musikaluppvisning för föräldrar och syskon. Något som det pratats om och övats inför en lång lång tid. Så det ska bli riktigt skoj. Sen i helgen väntas ytterligare två fotbollsmatcher och lilltjejen ska gå på kalas. Nästa vecka är det dags för ännu ett kioskpass för mig. Ett besök på diabetesmottagningen. Och så skolavslutning i hembygdsparken. Den blomstertid nu kommer. Tårar och sånt.
 
Ha det så fint! På återseende:)
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0