Midsommardagen 2014.

 
Midsommardagen och vi går lite på halvfart hela familjen. Men det känns bra. Vi fick en fin dag igår med de allra närmsta. Sill och potatis. Dans kring stången och tipspromenad. Sol. Jordgubbar. Grill. Pussar. Och en vacker kvällshimmel. Idag tar vi det lugnt. Äter rester. Vilar middag. Tar en promenad. Och tre av barnen har gått till lekparken.
 
Två veckor kvar att jobba. I torsdags fick jag paket och lyckönskningar av mina kollegor på den avdelning jag arbetar. Lyckönskningar för framtiden och små söta bebiskläder. Nu längtar jag efter ledigt. Kommer sakna både kollegorna och barnen på jobbet. Men jag känner att jag behöver ledigt. Börjar bli lite trött både i huvudet och kroppen. Och jag ser ett tydligt mönster i mina blodsockervärden. Ser att de håller sig mycket bättre när jag slipper stressa. Ser att de blir mycket bättre när jag hinner med att ta de där promenaderna efter maten. Jag håller på med blodprovstagningar nu. Sju om dagen. Mäter blodsocker före och efter frukost lunch och middag och ett innan jag lägger mig. Troligtvis blir det så att jag får börja med insulin om nån vecka i första hand till frukosten då det är där mina värden jäklas mest. Tur att det finns hjälp att tillgå när det behövs. Även om jag såklart helst hade sluppit. Men det fina i kråksången är att denna typ av diabetes kan försvinna och kommer troligast att så göra så fort bebis är född. Så att klaga vore orättvist. Jag har en dotter som fick diabetetes typ 1. När hon var sju år. Detta kommer hon att få leva med resten av sitt liv. Det är orättvist!!
 

 
 
 
 
Idag är bebis 31 fulla veckor. Alltså nio veckor kvar till det lilla livet beräknas anlända. Nio veckor som troligtvis bara blir till ca sju pga att man oftast sätts igång två veckor innan när man har graviditetsdiabetes. Det går fort nu! Tänker att vi nog måste börja planera lite. Köpa vagn. Rensa garderober så det lilla livet får en plats att ha sina kläder på. Gå upp på vinden och se vad som finns där. Plocka ner minikläder och sånt. Jag har fortfarande väldigt svårt att förstå att det faktiskt ska födas en ny liten familjemedlem till vår familj. Kan liksom inte greppa det riktigt.
 
 
 
 
 
 
 
 
Men först innan det lilla syskonet anländer. Hoppas jag att vi får ett par sköna veckors ledigt. Jag sambon och barnen. Att vi hinner med nån liten resa. Några nätter på hotell. Besöka nån stad. Hänga vid sjön och annat sånt som vi gillar.
 
Ha det bäst! Kram
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0