Lediga,lugna lördag.

Lördagmorgon, jag jazzar omkring i mysbyxor, tömmer diskmaskinen, sätter igång en maskin tvätt och funderar på vad vi ska göra idag. Det är lite stökigt men ändå trivsamt och jag känner den lugna sköna lördagskänslan. Det doftar rostat bröd och nybryggt kaffe. Vi är helt lediga idag allihop, bara mellantjejen som ska iväg på klasskals. Lilltjejen leker i bakgrunden, febern är borta nu men hon hostar rejält. Mellantjejen ser på tv och resten av familjen sover. Jag är lite trött huvudet dunkar lite grann. Blev väckt lite för tidigt eller rättare sagt så var jag nog uppe lite för länge igår. Väntade hem sonen och äldsta dottern som inte var hemma förrän efter klockan 00 och sen fastnade jag framför vackra bilder på instagram.
 
Äldsta dotterns klass anordnade skoldisco igårkväll, sonen och mellantjejen gästade discot. Vi åt lax till kvällsmat sen gick jag ut på en kvällspromenad. Hur skönt känns det inte att kunna gå ut efter fredagsgottet och att det är ljust fastän klockan är efter sju. Att det är dagsljus och fåglarna kvittrar :). Först gick jag ut mest för att jag tänkte att jag måste. Att jag måste röra lite på mig. Det finns ju flera sätt att vårda sig själv på. Att äta moccabakelser är bara ett av dem;). Två moccabakelser på två dagar gjorde att jag kände att jag måste röra lite på mig. Och tack så mycket för det ni goda bakelser. För när jag väl kommit ut ville jag inte gå in igen.
 
Kvällen var en sån där galet magisk vacker kväll att det nästan gör ont inom en. En sån kväll som får en att känna sig så otroligt tacksam över att få finnas och  uppleva allt det här. Jag gick ock gick, tittade på blommor, stenrösen, himlen, lyssnade på porlande vatten, och jag häpnades och förundrades över hur sagolikt allt blir i aprilsolnedgångens sken och kände mig alldeles tillfreds och bubblande. När solen gick ner gick jag hem och pillade färska räkor ihop med sambon. Underbara älskade vår.
 
Nu ska jag hämta in tidningen och ta en kopp kaffe. Imorgon väntar kyrkobesök och fotbollscup men idag tänker jag bara vara.
 
Ha en fin lördag! Kram
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0