Julstök.

 
Önskade i morse att det var jag som skulle vara hemma och vabba med den  hostiga snuviga lilltjejen idag också eftersom jag vaknade helt igentäppt i både öron och näsa. Men lite nässpray och honungste gjorde susen så efter nån timme kände jag mig helt okej igen.
 
På väg hem från jobbet i eftermiddag hade de satt upp stora julgranen på"torget" och lysande julstjärnor i lyktstolparna genom byn. Mysigt. Här hemma har vi fortsatt på temat julstök. Ljusstakar, röda dukar, gardiner och en och annan tomte har fått ta plats på fönsterbrädor och bord. I vanlig ordning var det ett himla hallå och ett mindre, men dock ett ganska trevligt, kaos hemma hos oss när vi pyntade.
 
Medan barnen försöker få fatt i den finaste tomten att sätta på sitt rum och de vilt diskuterar vilken ljusstake som ska stå på vilkens rum. Medan sambon försöker få liv i de ljusstakar som inte lyser och jag snubblar över alla tomtar och kartonger som spridits över golvet när  jag susar fram med fönsterspray och dammtrasor i högsta hugg. Medan Janne Malmsjö skrålar ur högtalaren om hur han vaknar upp i en vacker vintervärld, och barnen i sin tur pratar högre och högre för att överrösta denna skönsjungande herre. Då börjar jag drömma om en veckas semester på en solig ö. En solig öde ö. Men en middag och några pepparkakor senare såg jag allt ur en annan vinkel.
 
Och så mysigt det blev sen då:) 
 
 
 
Maria NB
2013-11-29 @ 08:57:01
URL: http://marianordling.blogg.se/index.html

Men va roligt att du är tillbaka. Har gått in på din blogg ibland för att kika... kanske är hon tillbaka. Och nu var du det. Kul.

Svar: Vad glad jag blir! Det känns bra att inte ha blivit bortglömd:))
jagochminafina.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0