Fredag igen.

 
Så jazzar jag runt här i köket igen och fräser färs och hackar grönsaker till kvällens tacos. Och jag undrar var den här veckan tog vägen. Fredag igen. Och viss,t det klagar jag inte på, för jag älskar fredagar. Älskar fredagkvällen när vi samlas vid bordet för att äta gott. Tillsammans. Men jag tycker nästan det är fredag lite väl ofta nu för tiden. Man vill ju inte att tiden, livet, ska rusa iväg. Man vill ju att livet ska vara länge. Jag jazzar runt bland julljusen i mitt kök och sjunger med i Thåströms Fanfanfan. Får gåshud av hans underbara röst. Känner hur eftermiddagens tråkiga PMS-kärring lämnar min kropp. 
 
Så ser vi Barda. Jag tar en dusch. Vi äter choklad. Sambon drar sig upp till ovanvåningen för att se HV spela match. Mellanbarnen hittar en påse salta piratpengar i mina gömmor som vi delar. Vi väntar in " Fredagkväll med Malin," på tv där skådespelarna i årets Julkalender ska intervjuvas. Jag hör sambon skrika från ovanvåningen och gissar att HV ligger under, fan också, för fast jag inte alls är intresserad av hockey så hoppas jag på vinst. För annars är det risk att man inte får pussas ikväll;)
 
Ha en fin fredag! Kram
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0