Ingen vanlig dag.

 
 
Imorgon är det äntligen dags! Som hon har väntat, som hon har längtat precis som ungar i den åldern gör. Imorgon är det ingen vanlig dag för i morgon är det vår älskade Lovisas åttaårs dag.
 
Imorgon är det alltså åtta år sedan vår mellantjej behagade komma till världen, sex dagar över tiden. Men när hon väl bestämt sig för att se dagens ljus gick det relativt snabbt. En och en halv timme efter att vi parkerat bilen i sjukhusets parkeringshus så hade jag vår lilla trea i min famn. Eller lilla och lilla, det var en ganska bastant liten dam som kom in i våra liv den där måndagmorgonen för åtta år sedan, en donna på 4895 gram 52 cm lång, med kinder runda som persikor och med en tjock och mörk kalufs som kunnat få vilken pudelrockare som helst att bli avis.
 
Vår "lilla" Lovisa är familjens lilla yrväder och har så alltid varit. Det är tjejen som tillför lite mera "punk" i vår familj, tjejen som går sin egen väg. Hon har begåvats med lite mer av det mesta vår sköna lilla böna. Lite mera jävlaranamma än syskonen, lite mer självförtroende, lite mer humör, lite mer mod, lite mer oblyghet. Hon hörs lite mer, hon syns lite mer, hon är lite mera social, och hon hamnar lite oftare i konflikter. Men hon är också en fantastiskt rolig kompis, en skojig lillasyster och storasyster, en underbar dotter, en begåvad skoltjej, en duktig simmare och gymnast, hon har en härlig humor och hon får ofta folk att skratta. Hon har glimten i ögat och hon vill helst att det ska hända något kul hela tiden.
 
Vår lilla Lovisa har nog den allra "svåraste" platsen i syskonskaran men hon klarar av att vara trean alldeles galant,  hon ser till att hon blir sedd och lyssnad på precis så mycket som hon förtjänar att bli. Vår lilla Lovisa är nog den av våra fyra barn som påminner mest om mig själv. Jag kan se många likheter i våra sätt både bra och mindre bra.
 
Imorgon hoppas jag att du faktiskt sover och inte bara ligger och blundar när vi kommer och sjunger för dig så att vi får väcka dig med sång och paket på den här efterlängtade dagen.
 
Jag hoppas du får världens bästa födelsedag att den blir precis så som du önskar.
 
Grattis älskade fina lilla unge!
maria eek
2013-05-29 @ 20:51:29
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/

Grattis fina lilla Lovisa!
Och jag hoppas för din skull Linda att du skrev en åtta för mycket och slapp klämma ut en 48 kilos baby :)

Svar: Hihi:) Nej 4895 ska det va, nu är det rättat. Och den vikten var fullt tillräcklig må jag säga! Tack för grattiset Kram
jagochminafina.blogg.se

malin
2013-05-30 @ 17:34:06
URL: http://lillstrumpanmolle.blogg.se

grattis till henne denna soliga underbara dag! :)

Svar: Tack:)
jagochminafina.blogg.se

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma
2013-05-30 @ 21:25:19
URL: http://lottizdays.blogg.se

Grattis till söta Lovisa. Hon låter som en super härlig tjej, påminner lite om både mig och min dotter ;-)
Hoppas födelsedagen blev bra.

Svar: Hälsningen är framförd:)
jagochminafina.blogg.se

Linda
2013-05-31 @ 14:58:40
URL: http://www.himmelsblaaogon.blogg.se

Grattis till stora 8åringen på hennes födelsedag!

Svar: Tack hälsningen är framförd:)
jagochminafina.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0