En doft av sommar.

 
Aaah, gud så gott det doftar! Känner ni? Måste vara allt regnet som fallit den sista tiden som fått alla dofter att framhävas lite extra. Nu när ögat vant sig lite vid allt vackert så får näsan sin dos. Det doftar sommar, det doftar friskt och blommigt. Jag får nästan lust att börja äta av hela växtligheten, men det skulle nog inte vara så bra. Så jag nöjer mig med att stå med näsan inkörd i mina syrenbuskar och bara sniffa.
 
Jag har varit ledig från jobbet idag. Har varit på läkarundersökning, ett återbesök. Var väldigt nervös innan. Men allt gick bra. Det enda jag behövde var en femdagars antibiotikakur för en infektion i kroppen. Innan jag gick därifrån berättade jag för läkaren att jag var så glad att det var en människa som henne jag träffade sist jag var där, att hon passade utmärkt för sitt jobb. En ung kvinna som såg ut som fina lilla sångerskan Laleh och som uppträdde som en ängel. Bad henne även hälsa till sin kollega som jag träffade för ett par veckor sedan som även hon var en väldigt fin, lugn och varm person. De borde få mer beröm all vårdpersonal som jobbar på för fullt, ofta underbemanade, men som ändå bemöter sina patienter på ett sånt fantastiskt vis.
 
Nu tänkte jag bläddra lite i tapetprovspärmarna flickorna lånade hem idag. Dricka lite varm choklad och se vad man kan hitta för fint. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0