Påskdagen.

 
Trots en för årstiden väldigt kall natt så får vi en fantastiskt vacker vårdag. Jag får väcka mellantjejen som ska vara med och sjunga med barnkören i kyrkan idag. Hon åker till övningen med grannarna, sen en timme senare kör jag sambon och lilltjejen ner till kyrkan för att höra dem sjunga. Och de är lika duktiga som alltid.
 
Vid lunch får vi överraskningsbesök av barnens kusin Johan och hans förtjusande lilla dotter Lilli som åkt från Norrland för att fira påsk här i Småland hos hans föräldrar. Skoj att se dem igen. I sommar får vi förhoppningsvis även träffa hans goa sambo och den lille sonen, som denna gången stannade kvar hemma i Norrland. 
 
Under eftermiddagen försvann mellanbarnen för att leka med grannbarnen, och snart hängde även den lilla på, så jag en tog promenad i solskenet och klafsade runt i trädgården och letande efter krokus och snödropps-knoppar och bara njöt. (Hittade inte en endaste en. Hoppas inte rådjuren mumsat i sig dem.) Sen åkte äldsta dottern och jag ner och köpte ingredienser till en pastasallad och fläskfile att grilla.
 
Så ikväll har vi haft grillpremiär här hemma hos oss. Helt galet gott! Och alla dessa underbara dofter som sprider sig medan man grillar. Himmel och P asså! Tvätten som plockades in ikväll efter att ha soltorkat den hade även den en "halleluja vad det luktar gott jag tror jag svimmar av effekt" på mig.
 
Sen att det var ljust länge, länge ikväll det satte pricken över I:et på denna dagen. Nu ska hag hoppa i säng och tänk imorgon är det första april. Yes,Yes,Yes!
 
 
 
 
Malin B
2013-03-31 @ 23:09:10
URL: http://malinbs.blogg.se

Åh! Jag kan känna dofterna här inne i din blogg.
Så gott, så vårlikt, så somrigt.
Mumsfillibabba!

Svar: Det är inte mycket som slår doften av grill och soltorkad tvätt. Skulle väl vara doften av nyfödd bebis då:)
jagochminafina.blogg.se

Linda
2013-04-01 @ 21:15:38
URL: http://www.himmelsblaaogon.blogg.se

Har saknat din blogg under dessa dagar då vi har varit utan Internet, men ikväll surfar jag för fullt tills sambons mobilbatteri tar slut ;)

Härliga bilder som alltid, fina du! Och vad skönt att grilla, det gör vi året om här hemma, så den där känslan att grilla årets första grill uteblir, och så glömde jag av att hänga ut tvätten som jag stortvättat i helgen, utan körde torktumlare...haha!

Svar: Vår grillsäsong brukar vara ganska lång men ett uppehåll på några månader det har vi alltid och denna gången hade det nog gått ett halv år. Så det var efterlängtat och galet gott! Och det där med att hänga ut tvätten det bara älskar jag! Det är väl nästan bara doften av nyfödd bebis som kan slå doften av nytvättade lakan torkade i vårsol:)
jagochminafina.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0