Påskafton.

 
Påskafton, och lilltjejen och jag går som vanligt upp först av alla, äter frukost i soffan, ser på Pippi på SF kanalen och läser tidningen länge och väl, sen när hela familjen behagat vakna så målar vi ägg. Äggen blir fina men färgen kladdar ut sig när vi skalar dem över det som ska ätas så de ser de inte så aptitliga ut.
 
 
Till lunch grillar vi korv och äter ute. Som alltid smakar en simpel grillad korv med bröd kanongott så här i början av grillsäsongen. Efter lunch har påskharen varit här och gömt godis i trädgården, hela familjen rusar ut för att leta. Tyvärr fick jag inget ägg i år heller, hade annars tänkt mig ett ägg fyllt av laktits, mörk choklad och en glimmande  vigselring, men vad tusan ma kan ju inte få allt här i livet. Efter letandet är barnen sysselsatta en bra stund med att äta godis och jag dricker kaffe och äter Toblerone och njuter av tystnaden som tillfälligt infinner sig. Lägger mig att vila i soffan en stund och tittar på dåliga repriser på tv.
 
 
 
Sen packar vi in oss i bilen och kör en runda bara för att vi kan. Går på Ica och vimsar runt där en lång stund medan vi försöker enas om vad vi ska äta till kvällsmat. Äter laxmiddag, leker Björnen sover och sjunker ner med barnen framför Fångarna på fortet, äter ostbågar och sen somnar lilltjejen i min famn. Och jag bara älskar det här, älskar när vi är lediga hela familjen tillsammans och bara kan vara.
 
 
 
Malin B
2013-03-31 @ 15:44:52
URL: http://malinbs.blogg.se

Vem vet? De där vigselringarna kanske levereras på annat vis än av en påskhare? ;)

Svar: Ja vem vet:)
jagochminafina.blogg.se

Jennifer
2013-03-31 @ 22:54:25
URL: http://wwwmittlivsomjag.blogspot.com

Det låter som en alldeles underbar påskafton :).

Hoppas att ni får en bra annandag påsk! Kram Jennifer

Svar: Det blev en bra påskhelg över lag tycker jag:). Imorgon drar vardagen igång här igen, men det ska nog också gå bra även om jag gärna varit ledig ett par dagar till med alla mina fina.
jagochminafina.blogg.se

Linda
2013-04-01 @ 21:22:06
URL: http://www.himmelsblaaogon.blogg.se

Men, nu är det något magiskt, är det för att vi heter ett så fint namn bägge två, som gör att det blir lite tankeöverföring :-)
Den där ringen hade jag också hoppats på *fniss*

Den som lever får se, kanske :)

Svar: Hihi:). Inte första gången det händer. Kanske vi får den där ringen bägge två i år. Vem vet!
jagochminafina.blogg.se

Sara - Hold on be strong
2013-04-02 @ 04:13:04
URL: http://saraleasofia.blogg.se

Härliga bilder!!

Svar: Tack:)
jagochminafina.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0