Sjukstuga och firande av tonåring.


Trots att det råder sjukstuga här, då värsta influensan slagit klorna i de två yngsta tjejerna och sambon så har vi ändå försökt göra ett så bra firande som möjligt här i familjen för vårt födelsedagsbarn. Vi började med det klassiska inslaget, sång och frukost på sängen här i morse. Sen när hon kom från skolan blev det fika på glass med varm jordgubbssås, chokladkex och kanelbullar och tretton ljus att blåsa ut, vilket hon fixade galant. Och ikväll gjorde jag en tacopaj till födelsedagsmiddag. 
 
Visst är det något alldeles särskilt med dagarna då barnen fyller år. Jag har gått här bland mina hostiga febriga barn och kännt mig smått nostalgisk hela dagen. Frossat i minnen från dagen då hon föddes och tittat på gamla foton från hennes första år.
 
 
 
Emma
2013-01-29 @ 19:46:56
URL: http://minafyraprinsar.blogg.se

Åh, tacopaj lät ju galet gott! Har du något bra recept?? Hoppas familjen kryar på sig! :-)

Svar: Vi tager vad vi haver, köttfärs, tacokrydda, cremefraiche, lök och paprika hade vi igår:)
jagochminafina.blogg.se

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma
2013-01-29 @ 21:13:13
URL: http://lottizdays.blogg.se

Grattis till 13 åringen och dina 13 år som mamma. Jag tycker din dotter är otroligt vacker så långt fint hår också, det får du hälsa henne.
Hoppas sjuklingarna kryar på sig och ni andra inte smittas. Kram

Svar: Tack:) Och hälsningen är framförd, hon svarade med ett glatt leende:)
jagochminafina.blogg.se

Jennifer
2013-01-30 @ 07:33:50
URL: http://wwwmittlivsomjag.blogspot.com

Ja visst är det något alldeles extra med deras födelsedagar :-). Grattis i efterskott till tonåringen och krya på er! Kram Jennifer

Svar: Tack:) Kram
jagochminafina.blogg.se

Malin B
2013-01-31 @ 21:48:50
URL: http://malinbs.blogg.se

Visst ÄR det speciellt! Härlig firning och grattis från mej.
Min tös skrev i någon skoluppsats att "mamma är alltid ledig då vi fyller år hemma hos oss och så får vi välja mat". Lyxigt minsann. ;)
När jag började på nytt jobb och skulle skickas på kurs den 1 december fick jag nästan PANIK! ;)
-Men då fyller ju min son år, jag kan INTE var borta då!!!
Den nya chefen tittade lite förunderligt på mig så slapp jag kursen... Hoppsan! Hon trodde väl att min son var liten men han fyllde 17! ;)

Svar: Haha:). Bra chef, och inte behövde han ju veta att sonen fyllde 17;)
jagochminafina.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0