Inför 2014.

 
Barnen hjälps åt att mixa ihop ingredienserna som ska ner i glassmaskinen och förhoppningsvis bli en god hallon&blåbärsglass till kvällen. Jag hackar rödlök, lilltjejen hjälper mig att blanda gräddfil med stenbitsrom och majonäs som ska bli en kall sås till laxen. Jag funderar på vad jag vill med 2014. Hur jag vill leva mitt 2014. Jag tänker på hur det var när jag var liten, sådär åtta, tio år. Hur högtidligt och sorgligt jag tyckte det var vid årsskiftet. Hur tanken på att det år som gått aldrig, aldrig mer skulle komma igen. Hur tanken på att att nittonhundraåttiofem aldrig mer skulle komma tillbaka.
 
Lite så kan jag nog tänka än. Man minns allt fint som varit. Man är lite rädd för det som ska komma. Mest handlar det nog om att man blir äldre. För varje dag som går, för varje år, kommer man allt närmre döden. Allt närmre slutet. Hissnande, skrämmande tanke. Man vill ju vara för evigt. Odödlig och evigt ung. 2014 på ingång, i år ska jag fylla trettionio. Nyss var jag bara nio.
 
Hur vill jag då leva mitt trettionioåriga 2014. Egentligen precis som nu. Jag är nöjd så som det är. Men som så många andra hoppas jag väl på att föröka leva lite nyttigare, mer motion och mindre fika, bli bättre på att hantera stress och bättre på att prioritera, låta det som är allra viktigast gå först.
 
Viktigast av allt är ju dock att vi får vara friska, att inga dumma sjukdomar kommer och förstör. Att vi får vara tillsammans, ha tid för varann. Att kärleken består. Jag hoppas att barnen ska trivas och ha kul i skolan och på dagis och att sambon ska få chansen att göra nåt annat, ett nytt jobb inom ett helt annat område, något han skulle trivas med. Jag skulle gärna se att vi fick tummen ur  till den där vigseln vi så många år pratat om. 2014 får gärna bli året då jag blir gift och får sambons och barnens efternamn. Sen vore det såklart helt, helt underbart om jag än en gång fick uppleva livets mirakel, att än en gång få föda en liten bebis till världen, att än en gång få uppleva lyckan i att bli förälder.
 
Nej nu ska jag måla mina naglar glittrigt blå, ta en promenad och sen ska äldsta dottern få sminka mig så jag blir lite snygg inför kvällen. För fast vi firar nyår bara familjen, så vill man ju vara snygg såhär på årets sista kväll!
 
Ha nu en riktigt fin kväll allihop, så ses vi 2014. Året som ska bli det bästa någonsin, eller hur! :)
 
Gott nytt år! Kram från mig♥
 
(Från 2012.)
 
Linda
2014-01-01 @ 13:32:58
URL: http://www.himmelsblaaogon.blogg.se

Du är klok som en bok Linda och jag är tacksam över att vi "känner" varandra, för jag älskar att läsa dina rader igen. Hoppas att alla våra stora, och små, önskningar slår in <3

Kram i massor!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0