30 december 2014.

 
Det verkar nästan som om decembers fikaorgier med hemkokta kolor, bullar och choklad fått sockersuget att stillas för evigt. Nu är jag bara sugen på tomater, knäckebröd och ruccola. Och bra är väl det. Vi var inne i stan en stund igår. Barnen ville in och shoppa, och jag var lite rastlös. Sambon som skulle skriva krönika men hade idétorka blev väl glad att få en anledning att inte behöva sitta vid datorn.
 
Jag provade några par jeans när vi ändå var där, skulle verkligen behöva ett par nya. Men nej, no, nicht! Det är nog inte så lägligt nu efter all fika och uteblivna promenader... Nästan så att jag började gråta när jag fick syn på mig själv där i provhytten bland helkroppsspeglar med backspegel och allt. Rumpan. Snyft! Vems är den där oformliga degklumpen med gropar i.... Någon gammal tants, inte min. Dax att se till att ut och röra på fläsket helt klart.
 
Inatt har mellantjejen haft sin kompis på övernattning här. Mysigt. Nästan så att man ville bli åtta år igen när man såg dem mysa ner sig med varsitt Nintendo sida vid sida och sedan ligga och tissla och tassla till sent på kvällen.
 
Idag har vi äntligen fått se en skymt av solen, jag tog en promenad bort till återvinningen, lite så att det var lite vår i luften, till och med fåglarna kvittrade och jag började såklart drömma om krokus och snödroppar. Nämnde lite i förbifarten här hemma att jag skulle vilja plocka bort tomtarna och juldukarna. Men det blev vilda protester från flertalet familjemedlemmar så det vår väl vara jul ett tag till hemma hos oss.
 
Nu i eftermiddag har vi varit iväg och köpt lite raketer och bubbel och så passade jag på att kolla på lite kläder. Om jag hittade något som passade idag? Ja några par strumpor, för fötterna har iallafall behållt samma storlek;)
 
Ha det så gott! Och tack till er som ibland lämnar en liten kommentar efter er. Fast jag är lite dålig att svara på dem, så tycker jag alltid det är lika kul att läsa dem. Kram
 
2014 vad ska du bjuda på?
 
Malin B
2013-12-30 @ 18:34:49
URL: http://malinbs.blogg.se

Visst blir man glad över en liten hälsning i bloggen! :)
Jag tror inte att siffrorna som vår våg visar är mina. Har aldrig legat så högt, inte ens på inskrivningen på BB!
Det värsta är att jag inte vill inse det...
Borde skärpa mig på direkten!
Tyckte att röra-på-mig-inspirationen var på gång förut, några höga benlyft, några hopp och så flåsar jag för fullt. ;)

Linda
2014-01-01 @ 13:41:35
URL: http://www.himmelsblaaogon.blogg.se

Och vems är den där oformliga degklumps-magen som jämt är ivägen ;-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0