Valborg.

 
 
Idag för tretton år sedan döptes vår äldsta dotter, då var Valborgsmässoafton varm som en sommardag. Idag har det mest varit grått kallt och blåsigt. På jobbet har vi precis som på de flesta andra förskolor i landet firat Valborg med sång, korv med bröd och många timmars utevistelse. Jag tror att både jag och lilltjejen somnar ovaggade ikväll efter all uteluft vi fått idag. På förskolan där jag jobbat valde vi dock att avstå eldandet eftersom det blåste så, så istället för grillad korv kom de snälla mattanterna ut med varmkorv till oss. Ikväll har vi traditionsmässigt varit uppe vid byns Majbrasa och hurrat in våren.
 
Nu är äntligen mysbrallorna på och jag ska gotta ner mig  i soffan en stund med alla mina fina, käka ostbågar och njuta av tanken att imorgon har vi en helt ledig dag utan en endaste aktivitet eller ett enda måste inbokat. Halleluja så skönt. Prisad vare Första Maj!
 
En Majkväll i fjol.
 
Malin B
2013-05-01 @ 13:57:02
URL: http://malinbs.blogg.se

Underbar majbild!
...och för 19 år i dag döptes MIN son! =)

Svar: Tack:)
jagochminafina.blogg.se

Linda
2013-05-01 @ 22:04:56
URL: http://www.himmelsblaaogon.blogg.se

Jättefin bild!
Själva hoppade vi över Valborgsbrasan igårkväll. Vi har aldrig varit på en här hemma så jag ville åkt, men barnen var trötta, förkylda och ville mysa vid soffan! Så det fick bli chokladkaka med glass till oss istället :)
Svärmor och svärfar hade åkt, men det hade inte varit alls bra och alla hade suttit inomhus och druckit kaffe... så blir det när de gamla i byn fixar valborg ;-)
Kram fina du!

Svar: Mys i soffan är aldrig fel, inte ens vid valborg:)
jagochminafina.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0