Höstlov.

 
Höstlov. Eller inte höstlov. För i år är det första gången någonsin som jag jobbar när barnen har höstlov. Som timanställd så måste man ju nästan tacka ja till allt arbete som erbjuds, så när jag fick förfrågan om jag kunde jobba måndag, tisdag och onsdag denna veckan kände jag att jag måste tacka ja även om det var under barnens lov. De två äldsta är ju så stora att de klarar sig själva hemma, igår var de och hälsade på sin farbror på hans jobb, han jobbar som vaktmästare på byns bio och där är ju helkul att vara. Sen följde de med honom hem på lunch och så var de och hämtade lilltjejen på dagis så att hon inte behövde stanna där mer än till klockan två fast att jag jobbade till fyra. Eftersom hon varit hemma en och en halv vecka nu när vi var sjuka kändes det bra att hon kunde mjukstarta lite. Men mellantjejen hon hade nog helst velat stanna på fritids hela natten för trots att hon varit där i åtta timmar blev hon arg över att jag kom så tidigt.
 
Idag åkte jag och småtjejerna hemifrån klockan strax efter sju. Men sen jobbade jag bara till klockan ett så det var en liten kort och smidig dag. Storbarnen, hade lagat egen lunch idag, korv stroganoff och makaroner. De kan bara de  vill, så när sambon kom hem på lunch hade de mat åt honom också.
 
Lilltjejen var glad när jag kom och hämtade henne på dagis, och hon hade haft en bra dag där, hon hade bara varit lite, lite ledsen idag. Skönt. Efter hämtningen åkte vi direkt till skolan för terminens tredje utvecklingssamtal, denna gången var det i sonens klass. Sonen som nog har världens bästa lärare. Världens bästa Brittis, som även stortjejen hade i ettan till trean. Och efter samtalet där kunde man inte annat än gå stolt och lycklig där i från.
 
När vi kom till fritids för att hämta mellantjejen så var hon ännu mer motståndare till att gå hem än vad hon var igår. För just när vi kom hade de besök av polisen som informerade om sitt arbete. Så självklart stannade jag och lilltjejen kvar där så hon fick vara med på detta. ( Sonen gick hem). Efter att den kvinnliga polisen pratat en stund fick alla barn gå ut och provsitta i polisbilen. Förstå att de tyckte det var spännande.
 
Efter en stund rullade även en brandbil in på skolgården. Även den fick de provsitta, sen blev det lite information om hur man släcker en brand. Och så fick de se hur brandmännen sprutade ut skum ur den stora slangen, ut i skogen. Vilket tryck. Till och med jag tyckte det var coolt att få se. Jag tycker att det var skoj att de hittar på lite extra för de barnen som inte har möjlighet att vara hemma under lovet. Idag hade de även blivit ansiktsmålade och friserade de som ville, och igår hade de gått till Ica och handlat ingredienser till det de sen bakade.
 
Imorgon har sambon tagit föräldraledigt. Så i kväll har vi firat med lite lax ock klyftpotatis att barnens höstlov börjar på riktigt. Och så fick de lite godis också. Imorgon jobbar jag till lunch, sen ska vi äntligen åka och hälsa på barnens nyfödda kusin.
 
Lilltjejen är nattad nu, när vi låg i sängen frågade hon mig, älskar du dig "fälv" mamma, jag älskar mig "fälv". Det känns bra att veta att ungen älskar sig själv. En bra förutsättning för ett bra liv, tror jag.
 
Lilltjejen ringer kusin Lucas och berättar om brandbilen och polisbilen.
 
 Mellantjejen ansiktsmålad och fin.
Jennifer
2012-10-30 @ 22:22:29
URL: http://wwwmittlivsomjag.blogspot.com

Oj vad skoj att få hänga med på bion :). Och såklart roligt att få provsitta polis- och brandbil.
Såklart ska det firas att man får höstlov, vi jobbar också imorgon men sedan får vi lov!
Ha det toppen! Kram Jennifer

maria
2012-10-31 @ 00:20:38
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se

hahaa vad härligt att hon älskar sej fälv...

Svar: Söt:)
jagochminafina.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0