Frukost.

 
 
De kom iväg i tid idag också mina tre skolbarn. Men med nöd och näppe som vanligt. För oj, vad mycket de har att pyssla med innan de har tid  att gå till skolan. Efter puss och kram och hej då, satte jag och lilltjejen oss i soffan för en lugn frukost. Satt och pratade om julen, såg på tv och läste tidningen.
 
 
Läste ett reportage om en tant som fyllde hundra år. Det ni. I present önskade hon sig en hotellnatt med frukost. Hon tyckte det var så skönt att slippa disk och att bädda sängen. Härligt. Hon hade fått sin önskan uppfylld, åkt iväg med barnen till hotell. Sånt blir man glad av att läsa, eller hur. Hennes främsta tips för att bli hundra år var att äta mycket havregrynsgröt.
 
Kanske man skulle servera gröt till fredagsmyset ikväll?
 
 
 
 
 
 
 
maria
2012-11-30 @ 18:59:01
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se

100 år hade varit häftigt att få bli. Bara man är frisk....

Svar: Ja det vore något det:)
jagochminafina.blogg.se

Sandra
2012-11-30 @ 22:18:16
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com

Gröt lät bra till fredagsmyset :) Kan gärna bli 100 år, men bara om jag får vara frisk och kan ta hyfsat bra hand om mig själv :) Kram

Svar: Det blev ingen gröt;).
jagochminafina.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0