Att öppna en dagbok.

 
 
Det var med darrande fingrar och en pirrig känsla i kroppen som jag pillade upp det där blå garnet som fått ersätta låset i min allra första dagbok. Året var 1984 och jag skulle snart fylla 9 år. Jag läser de inledande raderna. Idag har det entligen blivit 1984. Det som följer handlar om lekkompisar, om killar, husdjur och om bröderna Herreys. Det handlar om fåglar och kaniner som dör och om katter som får ungar. Det handlar  om mig, nio år med hela livet framför sig. Mäktigt att en decembermorgon 2012 kunna hoppa  tillbaka i tiden och träffa den lilla tjejen jag var då.
 
 
I eftermiddag läser jag vidare. Men nu ska jag cykla ner till Ica och köpa hem ingredienser till nyårsmenyn.
 
Kram
Malin B
2012-12-31 @ 14:34:13
URL: http://malinbs.blogg.se

Men så kul!!!
Att få umgås lite med sig själv. ;)
Ibland tar det jätte lång tid när jag ska "storstäda" och finner något som är skrivet för länge, länge sedan. Nostalgi till max!
Så hux flux kommer man ihåg saker man för länge sedan hade glömt.

Gott slut och gott nytt år önskar jag dig!
Det känns som om jag fick en ny favoritblogg på 2012 år sista dagar. Det bådar gott inför det nya året. =)

Svar: Ja hittar man nåt gammalt skrivblock eller nåt kan man ju inte bara lägga det åt sidan. Sånt måste lusläsas innan man kan fortsätta där man var.Tack för den fina kommentaren, vad säger man om nåt sånt liksom:). Blir glad och lite blyg och så känner jag lite lätt prestationsångest;). Kul att du hittade hit, så att jag hittade in till dig. Diggar din blogg för att den sticker ut lite grann , och för att du verkar ha en jäkla skön humor.
jagochminafina.blogg.se

Mamma till Amelia Alfons Malva Vilde
2012-12-31 @ 15:09:59
URL: http://www.treungar.blogspot.com

Gott nytt år fina du!!

Svar: Tack detsamma!
jagochminafina.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0